czwartek, 30 października 2014

Dyniowe whoopie pies

        

Whoopie pies czyli dwa małe ciastka, chociaż bardziej płaskie babeczki przekładane kremem. Dzisiaj mam dla Was wersję dyniową, chociaż na pewno pokaże Wam jeszcze wersję czekoladową i nie tylko. Bardzo mi i moim znajomym zasmakowały, więc jestem pewna, że Wam też. Smakuje nawet osobom, które nie lubią potraw z dynią. Koniecznie spróbujcie!!! :-)

Składniki na ciastka:


  • 1 kostka masła (200g)
  • 1/2 szklanki brązowego cukru
  • 1/2 szklanki białego cukru
  • 1 szklanka puree z dyni
  • 1 jajko
  • 2 szklanki mąki
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1 łyżka i 1 łyżeczka przyprawy dyniowej 

Wykonanie:

Masło utrzeć z cukrem do połączenia składników. Dodajemy puree i jajko, a następnie miksujemy. Resztę składników (suche składniki) mieszamy w oddzielnej misce łyżką do połączenia. Suche składniki dodajemy do masy maślano - dyniowej i miksujemy tylko do połączenia składników. 

Blachę wykładamy papierem do pieczenia, łyżką formujemy ciastka i trochę je spłaszczamy łyżką (ciastka tylko troszkę się rozjadą). Pieczemy ok. 10-12 minut, ciastka będą miękkie trochę przypominające babeczki. 

Składniki na krem:

  • 300g philadelphia
  • 70g masła
  • ok. 0,5 szklanki cukru pudru (do smaku)
Masło i philadelphia muszą być wyjęte ok. 2h wcześniej, aby osiągnęły temp. pokojową. 

Masło i philadelphię miksujemy na gładką masę, dodajemy cukier i miksujemy, aż wszystko się połączy. 

Nakładamy krem na połowę ciastek (ja to zrobiłam za pomocą rękawa cukierniczego), a następnie przykrywamy resztą ciastek. 

4 komentarze:

Zachęcam do komentowania i bardzo dziękuję za każdy komentarz :)