poniedziałek, 21 lipca 2014

Jagodowy sernik z białą czekoladą na zimno


 


Pyszny, kremowy sernik z jagodami na zimno, idealny na upalne dni. Sernik ma bardzą kremową i raczej "luźną" konsystencję, dlatego potrzebuje stałego przechowywania w lodówce. Myślę, że wspaniale by wypadł w formie małych serniczków w szklankach lub pucharkach. Zróbcie go koniecznie póki nie skończy się sezon na jagody! Polecam :-)

Uwaga: Poniższe składniki są na tortownicę o średnicy ok. 20cm. Ja go przygotowałam w formie o śr. 16cm z tych samych proporcji, jeśli też chcecie zrobić go w takiej formie to polecam spód zrobić z połowy składników, a resztę według normalnych proporcji. 

Składniki na spód:




  • 200g ciastek zbożowych/herbatników ( ja użyłam kruchych ciastek kakaowych)
  • 100g rozpuszczonego masła
  • solidna szczypta soli
Herbatniki pokruszyć drobno w malakserze lub w woreczku strunowym za pomocą wałka. Przesypać je do tortownicy, dodać do nich masło, wymieszać i wyłożyć masą dno tortownicy. Wstawić do lodówki na czas przygotowywania masy serowej. 


Składniki na masę serową:


  • 200g białej czekolady (w oryginalnym przepisie było 400g, ale według mnie wystarczy 200g)
  • 250g serka typu philadelphia
  • 250ml śmietany 36%
  • 250g mascarpone
  • ok. 300g umytych i wysuszonych jagód
Czekoladę rozpuścić i odstawić do wystygnięcia. Kiedy czekolada już trochę przestygnie zaczynamy robić resztę masy. Philadelphię miskujemy z mascarpone, następnie stopniowo dodajemy śmietanę cały czas miskując. Jak czekolada będzie już chłodna stopniowo ją dodajemy i krótko miksujemy. Dodajemy jagody i krótko mieszamy łyżką. Masę wlewamy do tortownicy i wkładamy najlepiej na całą noc do lodówki. 



2 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam serdecznie,

    robiłam ten sernik jest mega. Ania

    OdpowiedzUsuń

Zachęcam do komentowania i bardzo dziękuję za każdy komentarz :)