piątek, 22 sierpnia 2014

Rolada bezowa z bitą śmietaną i sezonowymi owocami



Po pysznej czekoladowej roladzie z malinami czas na roladę bezową! :-) Wyszła wspaniale, nie ma przy niej dużo roboty, a efekt jest powalający. Możecie się pokusić o modyfikację kremu, ja zrobiłam najprostszy z bitej śmietany ze skórką cytrynową. Użyjcie dowolnych ulubionych owoców, ja polecam wszelkie owoce jagodowe. Polecam! 


Składniki:


  • 7 białek
  • 350g drobnego cukru
  • 3 łyżeczki mąki ziemniaczanej
  • 400g śmietany 36%
  • ok. 1-2 łyżki cukru pudru (do smaku)
  • skórka z 0,5 cytryny (opcjonalnie)
  • dowolne owoce (użyłam 1/3 opakowania malin i 1/3 opakowania borówek)

Wykonanie:

Białka ubić na sztywno, następnie stopniowo dodajemy cukier cały czas miksując. Miksujemy tak długo, aż cukier sie rozpuści i piana będzie bardzo sztywna. Dodajemy mąkę i chwilkę miksujemy. Zwyczajną płaską blachę (która była kupiona z waszym piekarnikiem) wykładamy papierem do pieczenia. Na to wykładamy pianę i równomiernie ją rozprowadzamy (zostawiając 2cm odstępy od brzegów blaszki). Pieczemy 150 stopniach Celsjusza ok. 30 minut. Wyjmujemy z piekarnika i odstawiamy do wystygnięcia. 

Bitę śmietanę ubijamy z cukrem i skórką na sztywno. 

Roladę wraz z papierem przekładamy do góry nogami na arkusz nowego papieru do pieczenia. Odklejamy stary papier, wykładamy bitą śmietanę, rozsmarowujemy i wykładamy owoce. Następnie pomagając sobie tym arkuszem papieru zwijamy w roladę. Układamy na półmisku lub talerzu i wkładamy do lodówki. Przed podaniem "odpakowujemy" z papieru, posypujemy cukrem pudrem i podajemy :) 

3 komentarze:

  1. Mam pytanie o składanie rolady - czy ona nie pęka?

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam pytanie o zawijanie rolady ? Czy ona nie pęka?

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm, uwielbiam :) Tylko moja nigdy nie chce się tak ładnie zwinąć...

    OdpowiedzUsuń

Zachęcam do komentowania i bardzo dziękuję za każdy komentarz :)