poniedziałek, 4 sierpnia 2014

Malinowe trifle z borówkami



Chętni na szybki i pyszny deser bez pieczenia? Dobrze trafiliście! Dzisiaj mam dla Was jeden z moich ulubionych deserów czyli trifle. Trifle to przekładany deser, który możecie modyfikować bez końca. Zazwyczaj składa się z kremu, jakiegoś ciasta lub ciastek i innych dodatków np. owoców. Moja dzisiejsza wersja składa się z kremu na bazie mascarpone i śmietanki kremówki, biszkoptów, malin i borówek amerykańskich. Ja moje trifle przygotowałam w tortownicy, ale tradycyjnie robi się je w dużym głębokim naczyniu. Polecam tą drugą opcję ponieważ tortownica będzie Wam przeciekać. Zachęcam do wypróbowania! :-)

Składniki:

  • ok. 1 opakowanie biszkoptów
  • 400g śmietany 30-36%
  • 400g mascarpone
  • kilka łyżek cukru pudru
  • sok z 1/2 pomarańczy
  • 1 opakowanie umytych malin
  • 250g umytych borówek amerykańskich

Do przygotowania polecam użyć głębokiego naczynia o śr. ok. 20cm lub kilku małych pucharków/szklanek/misek. 

Maliny rozgnieść widelcem z sokiem na puree. Śmietanę ubić z mascarpone z cukrem na sztywno. Ilość cukru zależy od gustu. Dno naczynia/naczyń wyłożyć częścią biszkoptów (jeśli nie pasują rozmiarowo to po prostu je połamcie). Na to wykładamy połowę malin, a później 1/3 kremu. Następnie układamy resztę biszkoptów, resztę malin, resztę kremu i na to borówki. Gotowe! Jak widzicie jest to bardzo prosty deser. 

Inspiracja z kanału na YouTube "Everyday Food"

2 komentarze:

Zachęcam do komentowania i bardzo dziękuję za każdy komentarz :)